Cine va castiga

N-am avut ce face si am clickuit o poza pe aplicatia Votează a site-ului Money.ro

Si cum tot romanul se pricepe la fotbal si la politica ce-ar fi sa comentez si eu rezultatele astea?

– Site-ul se adreseaza in principal oamenilor preocupati de bani. Nu neaparat unora care au asa ceva, si nici macar unora care stiu cum sa ii faca – aceste doua categorii sunt de obicei suficient de ocupati incat nu prea mai au timp de pierdut pe net, ci mai ales celor interesati de modul in care circula banii prin societate.
– Avand in vedere publicul tinta al acestui site nu trebuie sa ne miram ca ‘dreapta’ castiga detasat. Mai degraba trebuie sa ne bucure ca Ponta ia totusi 16 % din voturile acestei categorii de oameni. Inseamna ca acestia mai au totusi ‘un pic de inima’. Si chiar nu glumesc, cu toate ca eu unul am de gand sa votez cu Iohannis.
– Cel mai interesant lucru de aici mi se pare locul doi ocupat de Monica Macovei.
Pe de o parte e de bine. Inseamna ca mesajul ei axat aproape total pe ‘anticoruptie’ prinde si la aceasta categorie sociala, atasata in mentalul colectiv ideii de ‘coruptie functionala’ – de spaga data multimii de ‘inspectori’ veniti in control si care te amendeaza chiar daca nu ai facut nimic pentru ca ‘trebuie sa scrie si ei ceva in registrele alea de control’. Adica oamenii s-au cam ‘plictisit’ de sistemul asta. E de bine, pana aici.
Pe de alta parte Monica Macovei promite a se implica foarte activ in viata de zi cu zi a tarii: ‘Din prima zi voi….’
Pai asta nu e treaba primului ministru, care o fi el? Un nou un presedinte jucator?

Ar mai trebuie un sondaj pentru a vedea care dintre aceste doua motive a primat atunci cand votantii Monicai Macovei si-au manifestat preferinta pentru ea.

Pana la aparitia acestuia, daca va veni vreodata, putem verifica daca populatia, in general, mai este dispusa sa accepte o ‘figura paterna’ cu ajutorul unui sondaj cu privire la increderea in politicieni, facut in octombrie 2014 de catre CSCI:

incredere oct 2014

Concluzia mea?
Mare atentie. Orice va ocupa scaunul de la Cotroceni trebuie sa aiba grija. Oamenii nu mai sunt dispusi sa creada in figuri providentiale si s-au cam saturat de coruptie.

