Elevii nu vor mai putea folosi telefonul mobil in timpul orelor si, totodata, le va fi interzis sa detina, sa consume sau sa comercializeze, in scoli si in afara acestora, droguri, substante etnobotanice, bauturi alcoolice, tigari si sa participe la jocuri de noroc.

Dati un click pe citatul de mai sus si cititi intregul articol. Merita.

Acum ca stim cu totii despre ce e vorba…

Un regulament este si el o scriere.
Orice scriere transmite mult mai mult decat a intentionat vreodata autorul ei.
Acesta propunere de regulament este, dincolo de o serie de instructiuni si proceduri despre cum cred autorii sai ca ar trebui sa decurga procesul de invatamant, o descriere foarte amanuntita a ceea ce se intampla, din pacate, in scoli.

Intr-adevar, prea multi copii se joaca cu telefoanele mobile in timpul orelor, vin imbracati neadecvat si sunt total dezinteresati de scoala. Da, prea multi dintre ei beau, fumeaza, participa la jocuri de noroc si folosesc substante psihotrope.

In plus fata de scrierile obisnuite regulamentele sunt un fel de unelte. Sunt facute cu un alt scop decat informarea pura si, folosite cu pricepere, pot fi extrem de eficiente. Dar totul depinde de cei care le utilizeaza.

Acum mai ramane ca lectiile sa devina cu adevarat interesante, programele scolare sa fie pertinente – informatiile oferite (nu “predate”) elevilor sa aibe legatura cu viata reala pe care acestia urmeaza sa o traiasca si, poate cel mai important, scoala, ca institutie, sa isi recapete locul pe care il merita in ochii si inimile tuturor celor implicati: parinti, elevi, profesori si factori de decizie. Adica noi toti.