Se vorbeste de zor despre ‘prostia alegatorului’!

E foarte interesant ca acest concept incepe sa fie vehiculat, pe fata, abia dupa ce alegerile au fost transate. Cei care au pierdut dau vina pe alegator sau macar pe calitatea campaniei. “Nu am fost intelesi” sau “Nu am reusit sa ne facem intelesi” (o forma un pic mai eleganta dar mesajul e acelasi).
Partea proasta e ca la inceputul campaniei amandoua taberele gandeau la fel: ‘Astia sunt fraieri, hai sa-i facem din vorbe!’. Si dai campanie electorala la greu, inclusiv tot felul de cercetari de marketing politic pentru a vedea pe ce subiecte se poate broda/promite/(minti) cit mai eficient.
Iar la final, cind o tabara a avut succes iar cealalta nu, cine este ‘de vina’? Promisiunile neonorate din campania precedenta? Lipsa de profesionalism politic dovedita pina atunci sau evidenta din timpul campaniei? Doamne fereste. Alegatorul care nu a inteles sau cel mult consultantul de campanie…
Pe de alta parte nu poti spune, cu un cinism amar, ca nu exista si o oarecare doza de adevar in zicerea asta. Politicienii de astazi, cei de care suntem atat de nemultumiti, au fost totusi votati de cineva, nu?!? De noi, cumva?

http://sociollogica.blogspot.ro/2013/07/romanii-prosti-si-victoria-usl.html#comment-form